سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آغاز ماه مبارک رمضان امسال از نگاه حضرت آیةالله العظمی بهجت (یکشنبه 85/7/23 ساعت 3:2 عصر)

بسم الله الرحمان الرحیم .

[ یادداشت چهل‌و‌چهارم ]

روز ششم ماه مبارک رمضان ، حضرت آیةالله العظمی بهجت ، حفظه الله ، در مسجدشان اعلام کردند ، با نگاه به کیفیت و حالت ماه ، معلوم شد که ماه مبارک رمضان یک روز زودتر شروع شده است ؛ یعنی ،‌ امروز ، یک‌شنبه 23/7/1385 بیست و دوم ماه مبارک رمضان است و امشب شب قدر .  

ملتمس دعا .





تعزیت سالگرد شهادت حضرت وصی ، علیه السلام (جمعه 85/7/21 ساعت 11:30 عصر)

بسم الله الرحمان الرحیم .

[ یادداشت چهل‌و‌سوم ]

قال مولانا الامام علی ، علیه السلام : « فکّر ثم تکلّم ، تسلم من الزلل ؛ فکر کن و آن‌گاه سخن بگو [ اگر چنین کنی ] از اشتباه در امان خواهی بود . » .

سالگرد شهادت زاده‌ی کعبه و شهید محراب ، بر همه‌گان تعزیت باد .





نقدی بر دو سریال ماه مبارک رمضان (جمعه 85/7/21 ساعت 12:2 عصر)

بسم الله الرحمان الرحیم .

[ یادداشت چهل‌و‌دوم ]

سلام علیکم .

نماز و روزه‌تان قبول باشد . ان شاء الله ، به لطف خاص ایزد تبارک و تعالی ، از باقیمانده‌ی ماه مبارک رمضان ، بهتر بتوانیم استفاده کنیم .

یکی از سنت‌هایی که صدا و سیمای جمهوری اسلامی دارد ، این است که برای ماه مبارک رمضان ، سریال‌های مناسب این ماه را می‌سازد .

سریال صاحبدلان و آخرین گناه ، دو سریال موفق امسال هستند که در بخش سینمای ماوراء قرار می‏گیرند . این دو سریال ، با وجود بهره‌گیری از مشاوران مذهبی ـ دو روحانی و یک دانشگاهی ـ متأسفانه از لغزش در امان نیستند .

در سریال صاحبدلان ، این گونه نشان داده شده است ، یا لااقل این گونه به نظر می‌رسد که قرآن با قرآن فرق دارد . در فیلم ، قرآنی خطی مطرح می‌شود که همه  از آن تعجب می‌کنند و معتقد به وجود یک حالت و ویژه‌گی خاص برای او هستند .

در سریال آخرین گناه ، چشم یک دکتر عارف ، هنگامی که به فرد دیگری پیوند زده می‌شود ، او صاحب چشم برزخی می‌شود ، در حالی که این اعضا نیستند که این خاصیت را دارند ، بلکه این روح و شخصیت الهی انسان است که سبب می‌شود ، انسان بتواند چهره‌ی برزخی افراد را ببیند .

موفق باشید . 





امکان رؤیت هلال شوال در شب 29 ماه مبارک رمضان (چهارشنبه 85/7/19 ساعت 12:39 صبح)

بسم الله الرحمان الرحیم .

[ یادداشت چهل و یکم ]

امروز در باره‌ی رؤیت هلال ماه شوال ، خبری در برخی از روزنامه‌ها آمد که آن را برای اطلاع دوستان ، نقل می‌کنم :

به گزارش شبکه‌ی خبر دانشجو ، دکتر مهدی دانشیار ( استاد نجوم دانشگاه تهران ) در نمایشگاه قرآن اعلام کرد که با توجه به مطالعات انجام شده در علم نجوم ، رؤیت هلال ماه شوال ، در ایران ، خصوصا در شهرهای جنوبی ، در شب بیست و نهم ماه مبارک رمضان ، امکان دارد .

معنای این خبر این است که ماه مبارک رمضان ، در ایران یک روز دیرتر شروع شده است ؛ زیرا ، امکان ندارد که ماه قمری ، بیست و هشت روز شود .

این خبر را برای این نقل کردم که شب قدر را از دست ندهید .

 





 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 3 بازدید
    بازدید دیروز: 11
    کل بازدیدها: 90505 بازدید
  • درباره من
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لینک دوستان من
  • لوگوی دوستان من
  •